mongetes, pèsols, cigrons… els BENEFICIS DE MENJAR LLEGUMS

Els llegums són molt importants en la nostra dieta, pels seus beneficis i propietats. Descobreix per què els llegums com les mongetes, els pèsols o els cigrons són fonamentals dins d’una alimentació variada i equilibrada.

1- Els llegums tenen una gran quantitat d’hidrats de carboni, que són el nutrient bàsic en l’alimentació humana i la principal font d’energia de l’organisme.

2- Tenen un alt contingut en fibra, el qual afavoreix el trànsit intestinal i redueix el colesterol, i és bo per controlar la glucèmia.

3- Són riques en proteïnes. Constitueixen l’aliment d’origen vegetal més ric en proteïnes.

4- Aporten una gran quantitat de ferro, sobretot les llenties i els cigrons. És indispensable en tot organisme, sobretot en esportistes.

5- Consumir llegums pot ajudar a primar ja que són molt saciables, ja que la fibra que conté exigeix masticació i retarda la digestió, així l’apetit es manté per més temps.

6- Són recomanables pels esportistes, ja que eleven la glucosa en l’organisme molt lentament, podent ser una bona alternativa per ingerir-les abans de dur a terme un entrenament.

7- Contenen vitamina B, que ajuda al funcionament del sistema nerviós central i faciliten l’obtenció d’energia d’hidrats.

8- T’aporten a l’organisme minerals com el fòsfor, calci i magnesi, entre d’altres.

9- El seu cost econòmic no és elevat i t’aporten un gran valor, és a dir, són ideals per mantenir una dieta sana i equilibrada.

10- La seva gran varietat facilita un múltiple ventall de receptes a l’abast de qualsevol.

Tagged , , ,